Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RP

radim36

13. 9. 2009 9:43
Předek při destilaci

Buďto to mají francouzi posunuté nebo se autor spletl.

V moravských "slivovicorodých " územích je předek první málo vábná část destilátu, obsahuje metanol a jiné hodně těkavé látky, společně s koncovou částí destilátu, ocasem se nepije, ale používá spíše pro vnější medicinální účely, je to taková moravská alpa.

0 0
možnosti
B

Bullis

13. 9. 2009 11:10
Re: Předek při destilaci

Ano máte pravdu, předek z první destilace se k další destilaci nepoužívá, má 27 až 30 % akloholu, je zakalený a nevábný. Další části " hlava a ocas " se destilují v druhém pálení a další dávkou vín, kvůli větší neutralizaci získané lihoviny. Některé rodinné, menší firmy používají k druhé destilaci pouze " hlavu " pro větší a jasnější čistotu destilátu a lpí na rodinných postupech a tradicích.  Z větší části velké firmy používají obě tyto části. Je tam i ten rozdíl dvojího pálení oproti slivovici, která je především moravský skvost.

0 0
možnosti
J

jirkaknop

13. 9. 2009 8:04
Mne by zajímalo

proč se používá pouze bílá vinná réva a nikoliv červená (modrá)? Nebo se také dělají vinné destiláty z červených hroznů?

A potom ta fermentace. Protože jsem si jako student vyráběl ovocná "vína" , jakým způsobem probíhá kvašení? Samovolně nebo s kvasinkami? A jakými , při jakých podmínkách?

Doufám,že jsem nenapsal nějakou blbost.

0 0
možnosti
  • Počet článků 31
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2614x
Jsem jeden z mála fandů ušlechtilých destilátů , jako je " Eau de Vie " voda života a tou je pro mne Cognac .