Pozdravy z Cognacu - II

Léto pomalu utíkalo a Francie byla už už skoro za rohem . Ještě jsme s Jirkou na letních zahrádkách popíjeli a ladili nějaké podrobnosti kolem naší expedice . Jako například ubytování u Jirky kamaráda v Německu ve městě Ludwigshafen spojené s městem Mennheim . Před pár lety tam Jirka pracoval pár let v hotelu Ramada a seznámil se tam mimo jiné s číšníkem Marco , který původem Ital si vzal německou pekařku se kterou už stejně nežije . Je to postarší , drobný a hlavně příjemný chlapík , který rád maluje obrazy a hlavně nás u sebe nechá přespat při cestě za naší touhou ...

Aby vše nebylo tak jednoduché , podařilo se mi den před odjezdem při couvání rozbít zadní blinkr Páťovi  . Jako by toho nebylo dost , tak ještě sháněl nový blinkr a nadával jsem si do blbů . Naštěstí na Kladně na vrakáči za tisíc Kč byl k mání . Tak jsem ho sehnal a ještě pár hodin před odjezdem jsem montoval nový blinkr .

Přišel den D a odpoledne jsme konečně vyjeli na prvních šest set kilometrů směr Mennheim . Cesta probíhala v pohodě , hlavně německé dálnice známé svou kvalitou se s naší věčně rozkopanou D1 nedá vůbec srovnávat . Pozdě v noci jsme dorazili na určené místo , kde už nás vyhlížel a pak i vítal přítel Marco . Nakrmil nás , napojil nás a uložil nás , prostě FULL SERVICE . My s Jirkou ještě před spaním vzpomínali jek jsem ho prvně vezl do hotelu Ramada za prací .

Tenkrát jsme do Ludwigshafenu dorazili něco kolem šesté nad ránem , na jedno velké parkoviště před hotelem které sousedilo s vlakovým nádražím . No a tak jsme si ještě schrupli . Kolem sedmé se parkoviště začalo plnit . Parkovali tu lidi co jezdili dál vlakem do práce . Tak říkám Jirkovi " hele doplníme dobrý český levný benzín než začnou chodit mraky lidí ". Jirka říká " jó já ti pomůžu " a šli jme na to . Jenže když jsem otvíral tu dvacítku kanistr , tak Jirka zrovna stál naproti mě , což neměl dělat . Podtlakovaný benzín vystříkl přimo na Jirku a od pasu dolu byl celý od benzínu . Se slovy " TY DEBILE " začal ze sebe svlékat kalhoty a pokračoval " jak se mám jít teď hlasit do hotelu o práci ty KRETÉNE " ! V hotelu to nakonec dopadlo dobře , kamaráda Jirku přijali protože to bylo stejně předem domluvené . Je pravda , že sice smrděl jako když vypil benzinku ale pracoval tam ještě dva roky , takže v pohodě .

Ráno vydatná snídaně a celé dopoledne jsme s Marcem strávili procházkou jak po Luwigshafenu a tak i po Mennheimu . Marco je dobrý společník a průvodce , takže nás protáhl po obchodech i bleším trhu , který zrovna probíhal . Dala se tam koupit všchna možná veteš , kterou prodávali i Turci . Turecká komunita je tu dost rozšířená , takže na každém rohu narazíte na Giros nebo Kebab a jiné východní pochutiny .  Návštěvu jsme zakončili excelentním obědem a to hovězí Rib Eye steak s originál italskou pesto omáčkou a pečenýmy bramborami . Přežraný jsme odpoledne vyrazili dál k naším cílům . Marcovi jsme poděkovali za skvělé pohostinství a dali se na cestu .

Na francouzské hranice jsme dorazili až večer a díky unii jsme je jen projeli aniž by o nás měl někdo zájem . Francouzské dálnice jsou kvalitou stejné jako v Německu takže absolutní pohoda . Jen jsem koukal na autech měli vylepená velká Áčka . Později jsem se dočetl , že ta velká áčka znamenají "začátečník" a musejí je mít na autě  ti kdo nemají řidičský průkaz déle než dva roky . Po dálnici nesmějí jezdit rychlostí vyšší než stodeset kilometrů v hodině . Po pár desítkách kilometrů jsem však zjistil , že sto deset tu nikdo nejede ani ty záačátečníci . Pálí se to tady sto třicet až sto padesát a lepší auta i více .

Pozdě večer jsme dorazili do Lyonu , kde jsme měli odbočit na né zrovna frekventovanou odbočku ven z Lyonu . Jenže to byla nejednodušší a nejkratší cesta , Lyon nám zamotal hlavu a i ruce na volantu . Díky tomu jsme mohli poznat lyonské historické centrum a nábřeží . Překrásně osvětlené letní zahrádky restaurací na břehu řeky Rhone . No jezdili jsme  tam nahoru , dolu až jsem někde odbočil a vyšlo to . Všiml jsem si mezi domy čísla odbočky , zatočil a byli jsme tam . Jirkovi říkám " neptej se , nebádej , prostě jsme tady a jedem , sám nevím jak sem na to přišel , tak jedem a neptej se "! No a příště už ta Francie ! ...

Autor: Milan Pavlíček | úterý 31.8.2010 7:38 | karma článku: 8,31 | přečteno: 1126x

Milan Pavlíček

Koňak Martell Gordon Bleu slaví sto let !

Minulý rok 2012 jsme mohli zaznamenat různá kulatá výročí jako například 20 let rozpadu Československa, nebo v dubnu minulého roku sto let od potopení Titaniku ale pro nás příznivce koňaku se rok 2012 nesl ve víru oslav sto let skvělého koňaku MARTELL GORDON BLEU...

16.1.2013 v 6:32 | Karma: 7,02 | Přečteno: 919x | Diskuse| Ostatní

Milan Pavlíček

Cognac není jenom alkohol a drahé pití.

Když někdo z nás uslyší slovo "koňak", první se mu vybaví láhev nejakého drahého, fajnového pití odněkud z Francie...

6.8.2012 v 8:05 | Karma: 12,23 | Přečteno: 1867x | Diskuse| Ostatní

Milan Pavlíček

Bílý koňak – vodka nebo brandy? Koktejly pro mladé?

Většina z nás vnímá koňak jako luxusní a drahé pití. Myslím ale, že je to především díky dlouholetému konzervativnímu přístupu výrobců koňaku...

2.7.2012 v 7:35 | Karma: 9,08 | Přečteno: 1326x | Diskuse| Ostatní

Milan Pavlíček

Když už piju , tak kvalitní alkohol.

Tak se zase jednou po dlouhé době prodírám nabídkami koňaků na našem trhu abych byl v obraze co, kde a zakolik se nabízí a jaké jsou novinky na našem trhu ...

15.1.2012 v 18:22 | Karma: 16,96 | Přečteno: 2547x | Diskuse| Ostatní

ARMAGNAC versus COGNAC

Zřejmě jste si ho v baru nebo restauraci nikdy neobjednali - větší slávu vždycky sklízel jeho slavnější bratr cognac. Přesto jste o této pálence, vyráběné z vinných hroznů, už zřejmě slyšeli nebo aspoň četli o místě jejího původu. Gaskoňsko totiž vedle mušketýra d ́Artagnana a Cyrana z Bergeracu proslavil právě armagnac...

25.5.2011 v 7:42 | Karma: 22,85 | Přečteno: 12631x | Diskuse| Ostatní

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno  21:15

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

Zatkněte propalestinské levicové fašisty, vyzývá demokratický kongresman

25. dubna 2024  20:44

Demokratický kongresman Adam Smith označil propalestinské demonstranty za „levicové fašisty“ a...

Pád zhýralého náměstka otřásl Moskvou. Pod Šojguem se houpe židle

25. dubna 2024

Premium Ruskou politickou scénu rozvířil největší korupční skandál od začátku války. Zatčení náměstka...

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Jsem jeden z mála fandů ušlechtilých destilátů , jako je " Eau de Vie " voda života a tou je pro mne Cognac .